تحقیق, مقاله, پایان نامه, پروژه های حقوقی, اقدام پژوهی, مبانی نظری و ادبیات پژوهش
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
ماردین ماردین ماردین ماردین ماردین ماردین

اطلاعیه فروشگاه

همه محصولات فروشگاه بصورت فایل word با قابلیت ویرایش در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است. برای سهولت در دستیابی به موضوع مورد نظر از قسمت دسته بندی محصولات و یا جستجوگر سایت استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید از طریق پشتیبانی فروشگاه و یا ایمیل payannameh@chmail.ir در 24 ساعت شبانه روز با ما در ارتباط باشید. ارتباط تلگرامی از طریق mardinfile@

مبانی نظری و پیشینه مديريت سود و سياست هاي تقسيم سود

مبانی نظری و پیشینه مديريت سود و سياست هاي تقسيم سود

مبانی نظری و پیشینه مدیریت سود و سیاست های تقسیم سود

83 صفحه

همراه با منابع

2-1- مقدمه ............................................................................................................................................... 16

2-2-1- مفاهيم مختلف سود .................................................................................................................... 17

2-2-1-1-  سود ....................................................................................................................................... 17

2-2-1-2- اهداف گزارشگري سود ......................................................................................................... 17

2-2-1-3- پيش بيني سود و استفاده کنندگان پيش بيني سود .................................................................. 18

2-2-1-4- فوايد سود براي سرمايه گذاران .............................................................................................. 19

2-2-2- مفاهيم مديريت سود ................................................................................................................... 20

2-2-3- انگيزه هاي مديريت سود ............................................................................................................ 23

2-2-3-1- قراردادهاي بين مديران و مالکان ............................................................................................ 23

2-2-3-2- قراردادهاي بين مديران و بستانکاران ...................................................................................... 24

2-2-3-3- انگيزه هاي سياسي .................................................................................................................. 24

2-2-3-4- انگيزه هاي مالياتي .................................................................................................................. 25

2-2-3-5- تغييرات در مديران ارشد اجرايي ............................................................................................ 25

2-2-3-6- انگيزه هاي مربوط به نخستين عرضه عمومي ......................................................................... 25

2-2-3-7- کاستن از هزينه هاي معاملاتي ................................................................................................ 26

2-2-3-8- برآوردن انتظارات ................................................................................................................... 26

2-2-4- الگوهاي مديريت سود ................................................................................................................ 26

2-2-4-1- الگوي به دست آوردن آرامش ................................................................................................ 26

2-2-4-2- الگوي حداکثر کردن سود ....................................................................................................... 27

2-2-4-3- الگوي حداقل کردن سود ...................................................................................................... 27

2-2-4-4- الگوي هموارسازي سود ......................................................................................................... 27

2-2-5- طبقه بندي مديريت سود ............................................................................................................. 28

2-2-5-1- انواع روش هاي مديريت سود ............................................................................................... 28

2-2-5-1-1- اندوخته ارزيابي يا ذخيره ارزيابي ...................................................................................... 29

2-2-5-1-2- انتخاب روش هاي حسابداري ........................................................................................... 29

2-2-5-1-3- برآوردهاي حسابداري ....................................................................................................... 30

2-2-5-1-4- تصميمات اقتصادي ........................................................................................................... 30

2-2-6- انواع مديريت سود ..................................................................................................................... 32

2-2-6-1- مديريت سود خوب در برابر مديريت سود بد ....................................................................... 33

2-2-7- هموارسازي سود ......................................................................................................................... 34

2-2-8- نظريه مديريت سود ..................................................................................................................... 37

2-2-8-1- ارتباط ارزشي سود و نظريه هاي مديريت سود ...................................................................... 38

2-2-8-2- منتخب نظريه هاي رقيب ........................................................................................................ 38

2-2-9- روش هاي مديريت سود. 41

2-2-9-1- تنظيم زمان معامله. 42

2-2-9-2- روش هاي تسهيم هزينه. 42

2-2-9-3- پيش بيني اجزاي اختياري اقلام تعهدي به کمک متغيرهاي حسابداري.. 43

2-2-9-4- پيش بيني روابط بين اقلام تعهدي و جريان‏هاي نقدي.. 44

2-2-10- اقلام تعهدي اختياري ................................................................................................................ 45

2-2-10-1- هدف از حسابداري بر مبناي تعهدي چيست؟ ..................................................................... 45

2-2-10-2- اقلام تعهدي ......................................................................................................................... 45

2-2-11- کشف و اندازه گيري مديريت سود با اقلام تعهدي اختياري .................................................... 47

2-2-11-1- روش هاي اندازه گيري مديريت سود. 49

2-3- بخش دوم- سياست هاي تقسيم سود. 51

2-3-1- چرا شرکت ها سود پرداخت مي کنند؟. 51

2-3-2- روش هاي پرداخت سود سهام ................................................................................................... 52

2-3-2-1- سود نقدي .............................................................................................................................. 52

2-3-2-2- گواهي موقت سود سهام .......................................................................................................  52

2-3-2-3- پرداخت به صورت دارايي ...................................................................................................... 53

2-3-2-4- سود سهمي ............................................................................................................................. 53

2-3-3- پرداخت سود سهام ....................................................................................................................  53

2-3-4- سياست هاي متداول تقسيم سود ................................................................................................ 55

2-3-4-1- توجيه ثبات سود سهام ............................................................................................................ 56

2-3-4-2- نسبت پرداخت سود سهام در بلند مدت ................................................................................ 57

2-3-4-3- موارد درخور توجه در طرح خط مشي تقسيم سود. 57

2-3-4-4- نظريه هاي سياست تقسيم سود. 57

2-3-4-5- عوامل موثر بر سياست هاي تقسيم سود. 61

2-3-4-6- دلايل تمايل سهامداران به دريافت سود سهام به صورت نقدي.. 64

2-3-4-7- بهبود و توسعه خط مشي هاي سود سهام. 65

2-3-4-7-1- پرداخت سود سهام باثبات (بدون تغيير) 65

2-3-4-7-2- پرداخت سود سهام پايدار در سطح کمتر. 65

2-3-4-7-3- پرداخت سود سهام پايدار در سطح بالاتر. 66

2-3-4-7-4- تغييرات سود سهام متناسب با تغييرات درآمد. 66

2-3-4-7-4- تغييرات سود سهام متناسب با تغييرات درآمد. 66

2-3-4-7-5- سود سهام پايين به اضافه سودهاي سهام فوق العاده. 66

2-3-4-7-6- عدم پرداخت سود سهام براي يک دوره بلند مدت... 66

2-3-4-7-7- محتواي اطلاعاتي سود سهام. 66

2-3-4-8- مکاتب فکري در مورد تقسيم سود. 67

2-4- ارتباط بين مديريت سود و سياست هاي تقسيم سود. 68

2-5- بخش سوم: پيشينه تحقيق.. 68

2-5-1- تحقيقات داخلي.. 69

2-5-1-1- تحقيقات انجام شده پيرامون مديريت سود. 69

2-5-1-2- تحقيقات انجام شده پيرامون سياست هاي تقسيم سود. 73

2-5-2- تحقيقات خارجي.. 80

2-5-2-1- تحقيقات انجام شده پيرامون مديريت سود. 80

2-5-2-2- تحقيقات انجام شده پيرامون سياست هاي تقسيم سود. 82


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
mabhes41_1016098_3157.zip252.7k





پرفروش ترین محصولات
filesell filesell