تحقیق, مقاله, اقدام پژوهی, مبانی نظری و ادبیات پژوهش
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
ماردین فایل ماردین فایل ماردین فایل ماردین فایل ماردین فایل

اطلاعیه فروشگاه

همه محصولات فروشگاه بصورت فایل word با قابلیت ویرایش در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است. تمامی محصولات فروشگاه قبل از قرار گرفتن بر روی سایت از هر جهت بازدید شده اند و از کیفیت و سلامت آنها اطمینان کامل داریم. برای سهولت در دستیابی به محصولات مورد نظر از قسمت دسته بندی محصولات و یا جستجوگر سایت استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید از قسمت تماس با ما و یا پشتیبانی فروشگاه مشکلات و سوالات خود را مطرح کنید.

مبانی نظری و پیشینه عملکرد تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه عملکرد تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه عملکرد تحصیلی

33 صفحه

همراه با منابع

مطالعه عوامل مؤثر بر عملکرد تحصیلی طی سه دهه­ ی اخیر بیش از پیش مورد توجه­ متخصصان تعلیم و تربیت قرار گرفته است. حساسیت تعلیم و تربیت از یک سو و پیچیدگی جهان امروز از سوی دیگر مدیران و معلمان آگاه ­تری را طلب می­ کند تا زمینه­ ی رشد جمعی را فراهم نمایند. امروزه تمرکز آموزش به ­جای ارایه­ ی برنامه ­های آموزشی یا مدیریت رفتار کلاسی، به پرورش دانش آموزان با انگیزه و راهبردی تغیر کرده است (پاریس و وینگوگراد[1]، 2012). عملکرد تحصیلی از این جهت اهمیت دارد که پیشرفت آموزشگاهی در یادگیری اثر داشته و یادگیری آموزشگاهی پیشرفت تحصیلی را تحت تأثیر قرار می­ دهد و معلم برای افزایش سطح انگیزش دانش ­آموزان نسبت به یادگیری موضوع ­های مختلف درسی، باید سعی کند تا شرایط یادگیری را بهبود بخشد و کیفیت روش آموزش را افزایش دهد تا از این طریق دانش ­آموزان به موفقیت دست یابند و نسبت به توانایی خود در یادگیری اعتماد به نفس کسب کنند (سیف، 1388).

نیاز به پیشرفت یکی از نیازهای است که توسط موری[2] مطرح گردید. انگیزه پیشرفت تمایل فرد در رسیدن به اهداف شخصی تعیین شده است. این هدف ممکن است گرفتن نمره الف در درس روانشناسی باشد یا صعود به قله کوه (زیمباردو[3]، 2010). به­ طور کلی افراد دارای انگیزه پیشرفت احساس می­ کنند که بر زندگی شان مهارت دارند و از آن لذت می­ برند، آن ها سعی می کنند عملکرد خود را بهبود بخشند و ترجیح می­ دهند کارهایی را انجام دهند که چالش ­انگیز باشد و به کارهایی دست می ­زنند که ارزیابی پیشرفت آنان امکان­ پذیر باشد (توکرلد[4]، 2000).

اصطلاح عملکرد تحصیلی به میزان یادگیری آموزشگاهی فرد به صورتی­ که توسط آزمون­ های مختلف درسی مثل حساب، دیکته، تاریخ، جغرافیا و نظایر این ­ها سنجیده می­ شود اشاره می­ کند (شمس، 1378).

آموزش و پرورش از مهمترين نهادهاي­ اجتماعي است، که در واقع کيفيت فعاليت ساير نهادهاي اجتماعي تا اندازه زيادي بستگي به چگونگي عملکرد در اين نهاد دارد(نديمي و بروج، 1390). عملکرد عبارت است از مجموعه ­رفتارهایی که فرد در ارتباط با انجام وظایفش از خود نشان می ­دهد (رابینز، 1388)و ماو[5](1997: 275) در تعريف عملکرد تحصيلي مي­ گويد مجموعه رفتارهاي تحصيلي است که در دو بعد پيشرفت تحصيلي و پسرفت تحصيلي در زمينه کسب معلومات نشان داده مي­ شود. پيشرفت تحصيلي بر مقدار يادگيري آموزشگاهي فرد از طريق آزمون ­هاي مختلف درسي مانند حساب، ادبيات، تاريخ، ... سنجيده مي­ شود اشاره مي ­کند(سیف، 1388). یا به عبارت دیگر پيشرفت تحصيلي به موفقيت فراگيران در امور تحصيلي اشاره دارد که بر اساس آزمونه­ ها قابل سنجش باشد (حسینی نصب، 1377) و همچنین انجام دادن کاري است براي به دست آوردن نتيجه مطلوب و برتري و تفوق در يک مهارت يا گروهي از معلومات. (شعاری نژاد، 1389) البته اين عملکرد مي­ تواند در ارتباط با عوامل ديگر تحصيل از قبيل فعاليت هاي کلاسي و دانشگاهي و ارتباط با همکلاسي و اساتيد نيز نشان داده شود.

[1] - Paris & Winograde

[2] - Murray

[3]- Zimbardo

[4]- Tucker-Ladd

[5]-Mau


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
omid80_1147088_3358.zip72.8k





پرفروش ترین محصولات
filesell filesell