تحقیق, مقاله, پایان نامه, پروژه های حقوقی, اقدام پژوهی, مبانی نظری و ادبیات پژوهش
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
ماردین ماردین ماردین ماردین ماردین ماردین

اطلاعیه فروشگاه

همه محصولات فروشگاه بصورت فایل word با قابلیت ویرایش در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است. برای سهولت در دستیابی به موضوع مورد نظر از قسمت دسته بندی محصولات و یا جستجوگر سایت استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید از طریق پشتیبانی فروشگاه و یا ایمیل payannameh@chmail.ir در 24 ساعت شبانه روز با ما در ارتباط باشید. ارتباط تلگرامی از طریق mardinfile@

مبانی نظری و پیشینه قابلیت های سازمانی

مبانی نظری و پیشینه قابلیت های سازمانی

مبانی نظری و پیشینه قابلیت­ های سازمانی

42 صفحه

همراه با منابع

در دو دهه اخیر با رشد رقابت میان سازمان­ ها، نگاه­ های جدید در حوزه علوم مدیریت و کسب و کار شکل گرفته است که به دنبال شناسایی ریشه ­های موفقیت سازمان­ ها در شرایط سخت رقابتی هستند. توجه به قابلیت­ های سازمانی یکی از زاییده این دیدگاه می باشد. با مطالعه رقابت در عرضه بازارها در دهه ­های اخیر، از جمله موارد کلیدی که همواره مورد توجه بسیاری از دانشمندان حوزه استراتژی بوده است، قابلیت ­های سازمان به ­خصوص قابلیت­ های کلیدی سازمان هستند که به عنوان شالوده مزیت­ های رقابتی سازمان­ ها مطرح می­ شوند. مفهوم قابلیت­ های سازمانی، مفهومی وسیع و بسیط است که ابعاد و وجهه ­های گوناگونی داشته و از دیدگاه ­های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است (اسکرینگ تنا و بو لوسار[1]، 2005؛ ادگار و لاکود[2]، 2008).

به نظر می­ رسد نگاه دقیق و ریزبینانه به قابلیت­ های سازمانی با شکل­ گیری و مطرح شدن اصلاح قابلیت­ های کلیدی سازمان آغاز گردید (والش و لینتون[3]، 2001). قابلیت­ های کلیدی سازمان اغلب به عنوان پایه ­ای برای رقابت پذیر بودن سازمان ­ها و ایجاد مزیت رقابتی مورد مطالعه قرار می­ گیرد. با گسترش مطالعات در این حوزه، دیگر توجه تنها به قابلیت ­های کلیدی سازمان که به­ طور مستقیم سازنده مزیت­ های رقابتی هستند، نبوده و سایر قابلیت­ های سازمانی که صرفاً به توانمند شدن سازمان در رسیدن به هدفی غیر از مزیت رقابتی منجر شوند، نیز مورد مداقه قرار گرفته اند. از آنجایی که این قابلیت­ ها منجر به مزیت رقابتی می­ گردند، لازم است تا قبل از بررسی قابلیت­ های سازمانی، اشاراتی مختصر به مزیت رقابتی و تئوری­ های مطرح شده در آن ­ها داشته باشیم.

[1] - Escrig-Tena & Bou-Llusar

2 - Edgar & Lockwood

3 - Walsh & Linton


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
omid82_1154850_5375.zip122.4k





پرفروش ترین محصولات
filesell filesell