تحقیق, مقاله, اقدام پژوهی, مبانی نظری و ادبیات پژوهش
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
ماردین فایل ماردین فایل ماردین فایل ماردین فایل ماردین فایل

اطلاعیه فروشگاه

همه محصولات فروشگاه بصورت فایل word با قابلیت ویرایش در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است. تمامی محصولات فروشگاه قبل از قرار گرفتن بر روی سایت از هر جهت بازدید شده اند و از کیفیت و سلامت آنها اطمینان کامل داریم. برای سهولت در دستیابی به محصولات مورد نظر از قسمت دسته بندی محصولات و یا جستجوگر سایت استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید از قسمت تماس با ما و یا پشتیبانی فروشگاه مشکلات و سوالات خود را مطرح کنید.

مبانی نظری و پیشینه مدیریت کیفیت فراگیر

مبانی نظری و پیشینه مدیریت کیفیت فراگیر

مبانی نظری و پیشینه مدیریت کیفیت فراگیر

35 صفحه

همراه با منابع

مدیریت کیفیت فراگیر به طور وسیعی به عنوان  یک فلسفه مدیریتی تشخیص داده شده و به عنوان شعار کلیدی سازمان ها برای کسب مزیت رقابتی در بازارها در نظر گرفته می شود (Wang et al, 2012). مديريت كيفيت فراگير همه بخش ها و زير مجموعه هاي سازمان را در بر مي گيرد.در اين رويكرد مديريت عالي ، راهبرد و عمليات مربوط به برآورده كردن نيازهاي مشتري را سازماندهي مي كند و همكاري نزديك بين كاركنان را توسعه مي دهد.(Gupta&Prabhat,2009)سازمان هاي با رويكرد مديريت كيفيت فراگير به مديريت نظام مندداده ها و بعد فرايندها و شيوه اي براي حذف موانع از سر راه بهبود مستمر اهميت ويژه مي دهند. (Feigenbaum,2007) مديريت كيفيت فراگير يك روش زندگي براي بهبود مستمر عملكرد در هرسطح و فعاليت با ايجاد شرايط مناسب بهبود براساس كارگروهي،اعتماد و احترام متقابل را ارايه مي دهد و در تحقيقات مديريت كيفيت فراگير يك چرخه تكراري و فعاليت بدون پايان است كه متضمن پويايي و پايداري سازماني مي باشد.(steyaert,2009)  به عبارت ديگر مديريت كيفيت فراگير روشي براي اداره يك سازمان است كه اساس آن بر كيفيت و مشاركت تمام اعضاي سازمان استوار است و هدف آن رسيدن به موفقيت دراز مدت از طريق جلب رضايت مشتري و تامين رضايتمندي كاركنان است(keng Boon et al,2007) انسان ها از ابتداي خلقت با كيفيت سر و كار داشتند و در توليد ابزار و وسايل و ساختن منزل مسكوني و مناسب بودن مصالح ساخت و غيره به نوعي به اين مقوله مي پرداختند. اما با گذشت زمان و افزايش خواسته هاي انسان جهت تامين نيازهايش مجبور به ايجاد بازارهاي داد و ستد كالاو خدمات گرديد كه در اين بين مسئله كيفيت رنگ و بوي ديگري گرفت و بيش از پيش در عرصه توليد كالاو خدمات نمايان شد. تا جايي كه در قرن هجدهم با وقوع انقلاب صنعتي و ايجاد تحول در دانش مديريت و روي آوردن بنگاه هاي اقتصادي به توليد انبوه، ضرورت به كارگيري روش هاي علمي در زمينه كنترل كيفيت نيز احساس شد( سلطانی،1380، ص50) در سال ۱۹۲۴ دکتر والتر شوارت آمریکایی در آزمایشگاه های شرکت Bell سیستمی را به وجود آورد که می‎توانست واریانس سیستم های تولید را اندازه‎گیری کند. این سیستم به نام (کنترل آماری فرایند) یا[1] SPC مشهور شده است. دکتر شوارت در سال ۱۹۳۱ کتابی با عنوان «کنترل اقتصادی کیفیت محصولات صنعتی» منتشر کرد. در این کتاب او به موضوع «کنترل کیفیت آماری» پرداخت. در سال ۱۹۴۶ پس از جنگ جهانی دوم نیروهای حرفه‎ای تولید در ژاپن «سازمان غیرانتفاعی اتحادیه مهندسان و دانشمندان ژاپن» را تأسیس کردند. در همین سال، جامعه کنترل کیفیت آمریکا» نیز تشکیل شد. شاگرد شوارت دبلیو. ادوارد دمینگ که یک فیزیکدان با گرایش ریاضی بود و در بخش کشاورزی و دفتر تحقیقات آمریکا کار می‎کرد، موظف گردید تا سیستم کنترل آماری فرایند را به کارکنان صنایع دفاعی آمریکا آموزش دهد. در سال ۱۹۵۰ اتحادیه متخصصان علوم و مهندسین ژاپن[2]  از دمینگ دعوت کردند تا SPC و روشهای کنترل کیفیت را در کشور ژاپن آموزش دهد.

[1] - Statistical process control

[2] - EU scientists and engineers in Japan


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
omid199_1481241_6880.zip105.5k





پرفروش ترین محصولات
filesell filesell