تحقیق, مقاله, مبانی نظری و ادبیات پژوهش, اقدام پژوهی, گزارش کارآموزی و پروژه های کارآفرینی
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
ماردین فایل ماردین فایل ماردین فایل ماردین فایل ماردین فایل

اطلاعیه فروشگاه

همه محصولات فروشگاه بصورت فایل word با قابلیت ویرایش در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است. تمامی محصولات فروشگاه قبل از قرار گرفتن بر روی سایت از هر جهت بازدید شده اند و از کیفیت و سلامت آنها اطمینان کامل داریم. برای سهولت در دستیابی به محصولات مورد نظر از قسمت دسته بندی محصولات و یا جستجوگر سایت استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید از قسمت تماس با ما و یا پشتیبانی فروشگاه مشکلات و سوالات خود را مطرح کنید.

مبانی نظری و پیشینه نيات رفتاری مشتری

مبانی نظری و پیشینه نيات رفتاری مشتری

مبانی نظری و پیشینه نيات رفتاری مشتری

18 صفحه

همراه با منابع

به کارگیری دانش رفتار مصرف کننده در جهت توسعه استراتژی بازاریابی، نوعی هنر است. این موضوع بدین معنا نیست که بکارگیری اصول و فرآیند های علمی در این مورد بی تأثیر است، بلکه به این مفهوم است که به کار گیری موفق این اصول بر اساس هر موقعیت خاص نیازمند قضاوت و نگرش های انسانی است و این قضاوت ها و نگرش ها به سادگی در قالب قوانین و ضوابط خاص، قابل تعریف نیستند. بدین جهت تحلیل تاثیرات رفتار مصرف کننده بر استراتژی های بازاریابی، گامی فراتر از علم است و نوعی هنر بشمار می آید. سازمانها باید استراتژیهای بازاریابی خود را بر اساس درک صحیح رفتار مصرف کننده تنظیم کنند. به عبارتي بر اساس ارزش مد نظر مشتري از محصول، شركتها محصول خود را طراحي و توليد كنند، با توجه به شناخت از قدرت خريد مشتري و ارزشي كه مشتريان براي محصول در مقايسه با محصولات رقبا قائل هستند محصول را توليد و قيمت گذاري كنند. در قيمت گذاري محصولات ديگر روش سنتي محاسبه قيمت تمام شده به اضافه سود مد نظر كاربرد ندارد، اين روش متناسب بازارهاي انحصاري بود، در بازارهاي رقابتي علاوه بر محاسبه قيمت توليد و توزيع، لازم است به قيمت محصولات رقبا و همچنين ارزش مد نظر مشتري توجه داشت. نيات رفتاري عبارتست از ادراك مشتريان نسبت به عملكرد تولید کنندگان از لحاظ خدمت رساني وارائه محصولات اشاره دارد به اينكه آيا مشتريان حاضر به خريد بيشتر از يك سازمان خاص هستند و يا اينكه خريد خود را كاهش مي دهند(لین، 2006). نيات رفتاري يا نيات در رفتار نتيجة فرآيند رضايت مشتريان است(اندرسون،2006). نيات رفتاري را مي توان به دو گروه تقسيم كرد:

رفتارهاي اقتصادي و رفتارهاي اجتماعي، آن دسته از رفتار مشتريان كه بر عوامل مالي شركت تأثير گذار است از قبيل تكرار خريد جزء نيات رفتاري اقتصادي محسوب مي شوند. همبستگي معناداري بين رضايت مشتري و خريد مجدد گزارش شد(لین، 2006). رضايت مشتري يك عامل كليدي در شكل گيري تمايل خريد آتي مشتريان به شمار مي رود(حقیقی ،1387). آن دسته از رفتار مشتريان كه بر رفتار مشتريان فعلي شركت تأثيرگذار است از قبيل شكايت، نيات رفتاري اجتماعي ناميده مي شود(میتال. وی، 2000). از آنجا كه نيات رفتاري پيش بيني كننده رفتار واقعي هستند اندازه گيري نيات رفتاري براي محققان بازار اهميت دارد. در این تحقیق برای سنجش نيات رفتاري، از سه بعد نيات رفتاري،  برگرفته از مطالعات اسكوگلند و سيگوا و زيتهامل و همكاران استفاده شده است.  اين سه بعد عبارتند از:

الف- معرفي  ب- تكرار خريد  ج- عدم حساسيت قيمتي


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
omid207_1485074_9340.zip36.4k





پرفروش ترین محصولات
filesell filesell