تحقیق, مقاله, مبانی نظری و ادبیات پژوهش, اقدام پژوهی, گزارش کارآموزی و پروژه های کارآفرینی
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
ماردین فایل ماردین فایل ماردین فایل ماردین فایل ماردین فایل

اطلاعیه فروشگاه

همه محصولات فروشگاه بصورت فایل word با قابلیت ویرایش در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است. تمامی محصولات فروشگاه قبل از قرار گرفتن بر روی سایت از هر جهت بازدید شده اند و از کیفیت و سلامت آنها اطمینان کامل داریم. برای سهولت در دستیابی به محصولات مورد نظر از قسمت دسته بندی محصولات و یا جستجوگر سایت استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید از قسمت تماس با ما و یا پشتیبانی فروشگاه مشکلات و سوالات خود را مطرح کنید.

پیشینه اینترنت و نگرش فرهنگی روحانیون

پیشینه اینترنت و نگرش فرهنگی روحانیون

پیشینه اینترنت و نگرش فرهنگی روحانیون

75 صفحه

همراه با منابع

تأثیرات رسانه‌ها بر مخاطبان‌شان را می‌توان در دو حوزۀ تأثیر فُرم (شکل) و محتوا مورد بررسی قرار داد. از آن جا که اینترنت به عنوان رسانه‌ای نوین (از نظر شکل و محتوا) در دهه‌های اخیر ظهور کرده است، لذا بدون تردید، نمی‌توان هیچ کدام از این دو مؤلفه را در تأثیرگذاری آن بر روی کاربرانش نادیده گرفت.

طبق نظر اندیشمندان مکتب تورنتو و پیروان آنها، هر گونه تغییری در شکل رسانه (با ثابت در نظر گرفتن محتوا)، تأثیراتی بر مخاطبان آن خواهد گذاشت. با این اوصاف، طبیعی است که تغییر شکل رسانه‌های سنتی و مونولوگی مانند روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون به رسانۀ نوینِ به شدت متعاملی مانند اینترنت، اثرات غیر قابل تردیدی بر مخاطبان آن‌ها خواهد داشت و این همان نکته‌ای است که این اندیشمندان و معتقدان به نظریۀ بوم‌شناسی رسانه‌ها بر آن تأکید دارند.

شکی نیست که الزام کاربران به استفادۀ شخصی و انحصاری از اینترنت، مخاطبان را از جمع خانوادگی یا دوستانه‌ای ـ که هنگام تماشای تلویزیون یا گوش دادن به رادیو گرد هم می‌آمدندـ، جدا می‌کند و به تقویت هر چه بیش‌تر روحیۀ فردگرایی در جامعه می‌انجامد. هم‌چنین لزوم تمرکز هم‌زمان بر متن، صدا، تصویر ارائه شده از طریق اینترنت و نیاز به کار هم‌زمان با صفحه کلید، ضمن درگیر کردن حواس بینایی و شنوایی افراد، حس لامسۀ کاربران را نیز درگیر می‌کند و امکان توجه آن‌ها به محیط اطرافشان را به شدت کاهش می‌دهد، بنا بر این، بر مبنای دسته‌بندی مک‌لوهان، رسانۀ اینترنت را می‌توان جزو رسانه‌های سرد قلمداد کرد که در مقایسه با رسانه‌های پیش از خود، توجه بیش‌تری را از مخاطبان خود می‌گیرد و آن‌ها را بیش‌تر درگیر خود می‌کند، مسئله‌ای که ناخودآگاه بر روی نگرش، عادات و شیوۀ زندگی کاربران تأثیر آن می‌گذارد.

از سوی دیگر، ماهیت افقی و دوسویۀ ارتباطات اینترنتی، کاربران خود را وارد فضای تازه‌ای می‌کند که بسیار متفاوت با فضایی است که مخاطبان رسانه‌های عمودی و یک‌سویه‌ای مانند رادیو و تلویزیون تجربه می‌کنند. روابط متعامل دنیای مجازی، بر اساس آنچه در نظریۀ نیازجویی مطرح شد، این امکان را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد که از نقش گیرندۀ منفعل ـ که رسانه‌های سنتی بر او تحمیل می‌کردند ـ به نقش فعال گیرنده ـ فرستنده تغیر ماهیت دهد و علاوه بر امکان استفاده از انواع محتواهای ارسال شده از سوی کاربران پُرشمار اینترنت (با نگرش‌ها، عقاید، فرهنگ‌ها و سبک‌زندگی‌های متفاوت)، خود نیز می‌تواند به عنوان یکی از میلیاردها کاربر حاضر در فضای مجازی، اقدام به تولید محتوا نموده و آن را با دیگرانی که بعضاً نه تنها از نظر زمانی و مکانی، بلکه از نظر زبانی، عقیدتی، فرهنگی و... با او فاصلۀ معناداری دارند، به اشتراک بگذارند و بازخورد آن را دریافت کند و یا با آن‌ها به صورت زنده و برخط در حوزه‌های گوناگون به بحث و تبادل و نظر بپردازد.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
mabej21_1726372_9145.zip308.2k





پرفروش ترین محصولات
filesell filesell