تحقیق, مقاله, پایان نامه, پروژه های حقوقی, اقدام پژوهی, مبانی نظری و ادبیات پژوهش
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
ماردین ماردین ماردین ماردین ماردین ماردین

اطلاعیه فروشگاه

همه محصولات فروشگاه بصورت فایل word با قابلیت ویرایش در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است. برای سهولت در دستیابی به موضوع مورد نظر از قسمت دسته بندی محصولات و یا جستجوگر سایت استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید از طریق پشتیبانی فروشگاه و یا ایمیل payannameh@chmail.ir در 24 ساعت شبانه روز با ما در ارتباط باشید. ارتباط تلگرامی از طریق mardinfile@

پیشینه و مبانی دیپلماسی رسانه ای و سیاست خارجی

پیشینه و مبانی دیپلماسی رسانه ای و سیاست خارجی

پیشینه و مبانی دیپلماسی رسانه ای و سیاست خارجی

29 صفحه

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

تنظیم روابط میان کشورها همواره از دغدغه‌های اندیشمندان بوده است و هر یک به فراخور تصویری که از اهداف جامعه و ارزش‌های آن داشته‌اند به شکل خاص خود آن را آراسته‌اند . محوری‌ترین مفهوم در این زمینه مفهوم منافع ملی شناخته می‌شود که در یک تعریف بسیط در برگیرنده معیار قضاوت در مورد اقدام سیاسی می‌باشد و معمولا تمامیت ارضی و بقا و همچنین استقلال ملی از اصلی‌ترین آن‌ها به شمار می رود . منافع ملی با تمامی جوانب آن در فرآیند پیگیر سیاست خارجی در افق دست‌یابی قرار می‌گیرد . تا چندی پیش سیاست خارجی یک کشور امری کاملا رسمی تلقی می‌گردید که ابتکار آن توسط دولت‌ها تصدی می‌گردد که شامل دو بعد تعیینی و اجرایی بود و همچنین اهدافی مانند حفظ تمامیت ارضی و وحدت کشور ، رفاه و امنیت ملی ، پرستیژ و کسب قدرت را پیگیری می‌نمود. امروزه با گسترش وسایل ارتباط جمعی و ارتقاء جایگاه افکار عمومی و ... تعیین اولویت های سیاست خارجی و مسائلی از این دست چندان در اختیار مطلق دولت‌ها نیست و نیروهای خارج از آن نیز به طور ملموسی بر آن تاثیر گذارند. غالبا رسانه‌ها در شکل‌گیری و جهت‌دهی این نیروها بسیار موثر عمل می‌نمایند که راهبردهای آن از دو بعد حمایت و یا تغییر برخوردار بوده است تا حصول نتیجه را تضمین نماید. از این رو جریان رسانه‌ای متمرکز بر پیگیری اولویت های سیاست خارجی یک کشور ، می‌تواند نقش مهمی در به ثمر رسیدن آن و یا بازماندن از آن ایفا نماید. همین توضیح کافی است که نقش رسانه‌ها در تحقق اهداف سیاست خارجی یک کشور جدی گرفته شود. با این توضیح تلاش می‌شود تا در این پژوهش، جایگاه رسانه‌ها در قالب دیپلماسی عمومی ، هنگام تعیین اهداف کلان و اجرای سیاست خارجی یک کشور ، مورد واکاوی قرار گیرد.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file5_1933135_2259.zip54.8k





پرفروش ترین محصولات
filesell filesell